Reklamační řád
Příloha č. 2 Obchodních pro reklamaci zboží
zakoupeného prostřednictvím internetového obchodu www.krivoklatsko.cz.
- Reklamační
řád upravuje způsob a podmínky reklamace vad zboží a uplatnění nároků ze
záruky za jakost mezi prodávajícím a kupujícím, v souladu s ustanoveními
zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění, a zákona č. 634/1995 Sb., zákon o ochraně spotřebitele,
v platném znění.
- Prodávajícím je Radomír Dvořák, podnikatel, IČ 70647585, se sídlem Kolešovice 315, 270 02 Kolešovice, vedený v registru živnostenského podnikání, výrobce a prodejce medoviny, e-mail dvorak@krivoklatsko.cz, telefon +420 606 668 974.
- Kupujícím je svéprávná fyzická osoba nebo právnická
osoba, která s prodávajícím uzavře smlouvu.
- Práva z
vadného plnění, včetně záruční odpovědnosti, uplatňuje kupující u prodávajícího:
- na adrese sídla prodávajícího
doručením poštou, osobně;
- emailem na výše uvedenou
kontaktní emailovou adresu.
Za okamžik uplatnění reklamace se považuje
okamžik, kdy prodávající obdržel od kupujícího reklamované zboží.
- Prodávající
odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména prodávající
zejména odpovídá kupujícímu za to, že v době, kdy kupující zboží převzal:
- má zboží vlastnosti, které prodávající nebo
výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a
na základě reklamy jimi prováděné,
- je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo
hmotnosti a
- zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.
- Prodejce
na každé láhvi uvádí informace a pokyny, jakým způsobem se má zakoupená medovina skladovat.
Dodrží-li kupující všechna uvedená opatření, je kvalita medoviny zaručena.
Nedodrží-li kupující byť jedno z opatření, nenese prodávající odpovědnost.
- V
případě, že se v okamžiku předání zboží a/nebo v průběhu záruční doby
vyskytne vada zboží, pro kterou nemůže být zakoupené zboží používáno
řádným způsobem, a tuto vadu lze odstranit, má kupující právo na jeho
bezplatné odstranění vady (zejm. opravou). U odstranitelné vady na dosud
nepoužitém zboží má kupující právo namísto odstranění vady požadovat
výměnu vadného zboží za bezvadné. Pokud se týká vada jen součásti zboží,
má kupující právo jen na výměnu součásti zboží. U odstranitelné vady má
kupující dále právo na přiměřenou slevu z kupní ceny.
- V
případě vady, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby zboží mohlo
být řádně užíváno jako zboží bez vady, má kupující právo na výměnu zboží,
na přiměřenou slevu z kupní ceny anebo má právo od kupní smlouvy
odstoupit.
- Práva z
vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud kupující o vadě před převzetím
zboží věděl, nebo pokud vadu sám způsobil. Kupující nemá právo od kupní
smlouvy odstoupit, ani požadovat dodání nového zboží, pokud nemůže zboží
vrátit v tom stavu, v jakém ho obdržel, vyjma případy stanovené zákonem.
- Neodstoupí-li
kupující od kupní smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nového zboží
bez vad, na výměnu jeho součásti nebo na opravu zboží, může požadovat
přiměřenou slevu z kupní ceny. Kupující má právo na přiměřenou slevu i v
případě, že mu prodávající nemůže dodat nové zboží bez vad, vyměnit jeho
součást nebo zboží opravit, jakož i v případě, že prodávající nezjedná
nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy kupujícímu působilo
značné obtíže.
- Kupující
je povinen uplatnit reklamaci u prodávajícího bez zbytečného odkladu od
zjištění vady. Doručené reklamace jsou vyřizovány bez zbytečného
odkladu, nejpozději však do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud
se prodávající s kupujícím nedohodnou jinak. O uplatnění a vyřízení
reklamace vystaví prodávající písemné nebo emailové potvrzení.
- Dnem
uplatnění reklamace se rozumí den, kdy bylo zboží doručeno na adresu sídla
prodávajícího.
- V případě sporné reklamace
rozhodne prodávající o jejím přijetí do 5 pracovních dnů ode dne uplatnění
reklamace.
- Záruka
a nároky z odpovědnosti za vady se nevztahují na zboží, u kterého byla
reklamace uplatněna po uplynutí stanovené záruční doby, a dále na
opotřebení zboží způsobené jeho užíváním. Záruka a nároky z odpovědnosti
za vady se nevztahují na vady způsobené nesprávným užíváním, nedodržením
návodu, nevhodnou údržbou nebo nesprávným skladováním. U zboží
prodávaného za nižší cenu prodávající neodpovídá za vadu, pro kterou byla
nižší cena sjednána; namísto práva na výměnu má kupující v tomto případě
právo na přiměřenou slevu.
- Reklamaci
lze uplatnit následujícím způsobem:
- informováním prodávajícího e-mailem či písemně.
- doručením reklamovaného zboží (jinak než na
dobírku, kterou prodávající nepřebírá) pouze na adresu sídla
prodávajícího. Při zasílání je kupující povinen zboží zabalit do vhodného
obalu tak, aby nedošlo k jeho poškození či zničení. Ke zboží je nutno
přiložit doklad o zakoupení zboží či fakturu, byla-li vystavena, nebo
jiný dokument prokazující koupi zboží, spolu s popisem vady a návrhem na
způsob řešení reklamace.
- Prodávající
neodpovídá za újmu na zdraví osob, případně újmu na majetku a zboží, které
budou zapříčiněné používáním v rozporu s návodem ke zboží, neodborným
zacházením, či zneužitím zboží, popřípadě nedbalostí.
Tento reklamační řád nabývá účinnosti dnem 1. 2. 2021.